Not logged in | Log in | Sign Up
Jeśli chodzi o małe ziarno, próbowałeś film SantaColor 100?
Tak. Dał mi zdjęcia o mocnym pomarańczowym odcieniu, bardziej odpowiednie do efektowych zdjęć ludzi niż do pojazdów komunikacji gdzie chcielibyśmy mieć dobre odwzorowanie kolorów pojazdów. http://phototrans.pl/14,1258246,0,Pesa_120Na_3280.html
A czy jak testowałeś te różne filmy to któryś z obecnie dostępnych daje dobre naturalnie odwzorowane kolory? Ostatnio najlepsze były Fuji Pro, ale jak wiemy to już historia, pozostaje w miarę dobra xtra, Kodaki niestety mają żółte lub brązowe zabarwienia.
Fuji Provia 100 ma ładnie odwzorowane kolory, jak widać na zdjęciu. Niebo może łapać lekko różowy zafarb. Fuji Velvia 50 dobrze wywołany ma ładne kolory, choć muszę jeszcze porobić nim w słońcu. Fuji Velvia 100 ma kolory nasycone, bardzo zależne od tego jakie pada światło. Kodak Ektachrome 100 ma mocne kolory ale wymaga dobrego poskanowania. To jeśli chodzi o slajdy.
A negatywy - Kodak fajnie wychodzi Portra 800 - mocne, nasycone kolory, ale cena wysoka, podobnie Portra 400. Fajne efekty daje też Portra 160, można zastosować autokorekcję kolorów jeśli chce się zdjąć żółty. Fuji Xtra 400 już jest zastąpione przez Fuji 400. Fuji 200 - mówią że to przepakowany Kodak Gold, Kodak Gold 200 daje ładne kolory z których jestem zadowolony, choć barwa tonalna Kodaka jest widoczna. Fajny efekt daje film kinowy Kodak 250D CineStill Vision 3 - wołany w ECN2. Mocne, nasycone, kontrastowe, choć też często potrzebna autokorekta kolorów.
Portra to jest tragedia, chyba że coś teraz zmienili - u mnie to nawet czerwony wpadał w brązowy. Na analogowej maszynie ni cholery nie szło tego zdjąć. Oczywiście w fotoszopce pewnie można to skorygować.
A co do xtry to faktycznie - mówią że nowa 400 to po prostu stary fujicolor z gorszymi warstwami.
Tutaj jak widać ładnie wychodzą kolory z Portra 800 - http://phototrans.pl/14,1237697,0,Autosan_M12LF_V06_G03_2406.html
800 to nie jest dobra czułość na dzień...