Not logged in | Log in | Sign Up
http://phototrans.pl/14,921109,0,Pesa_122NaB_114.html - tutaj zdjęcie krzaków, czy tramwaju?
http://phototrans.pl/14,921588,0,Solaris_Urbino_12_377.html - motywem były kostki chodnikowe?
Naprawdę Kuba, czepiać się trzeba z głową.
Nie czepiam się, po prostu taki kadr do mnie nie przemawia.
Czepiasz się, bo nie wskazałeś elementu do poprawy w kadrowaniu, żeby Ci się zdjęcie spodobało.
@Jakub: zdjęcie nr 921587. Fota barierek? Jechał, to zrobiłem?
Tobie nie musi i szanuję Twoją opinię.
To może ja uargumentuję, chociaż obecność tego zdjęcia tutaj jest mi zupełnie obojętna. Otóż do mnie kadrowanie także nie przemawia, mimo że samo miejsce oraz staw są zdecydowanie warte pokazania. To jest przykład tego, po co istnieją reguły kompozycji. Weźmy najprostszą (w tym przypadku zasadną) - trójpodział i tzw. mocne punkty. Ktoś mądry wymyślił, by główne obiekty kadru ustawiać w mocnych punktach nie po to, aby gnębić biednych fotografów, tylko dlatego, że oko ludzkie podświadomie właśnie w tych miejscach kadru szuka głównego obiektu, a gdy go tam nie znajduje, foto "zgrzyta". Tutaj mniej więcej w prawym górnym mocnym punkcie stoi dom i to na niego pada wzrok w pierwszej kolejności, a autobusu ułamek sekundy musiałem szukać. I dlatego zgrzyta. Osobiście przesunąłbym kadr w prawo, aby pozbyć się z lewej strony zbędnego domu i latarni (koniec kadru na brzegu stawu), dzięki czemu autobus po prawej, złapany w tym miejscu co tutaj, trafi dalej od prawej krawędzi kadru, co korzystnie wpłynie na kompozycję.
@wg: nie bez powodu jest taki kadr. Z prawej strony był słup i przystanek autobusowy, co mi nie odpowiadało.
Jak dla mnie coś z prawej, przed autobusem (patrząc w kierunku jego jazdy) tym bardziej "odsunęłoby" go od ucieczki z kadru. Sam już doszedłem do tego, że czasem lepsze pozorne przeszkadzajki niż zgrzytająca kompozycja. No ale jak wspomniałem, mam do tych uwag stosunek obojętny i nawracać na swój punkt widzenia nie zamierzam.